اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ, صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏

۵۰ محصول کشاورزی نشان حد مجاز آلاینده ها و ۶ صنعت این بخش گواهی صنعت سبز دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب افزود: نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی توسط سازمان ملی استاندارد و گواهی صنعت سبز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر می شود.

وی گفت: در حال حاضر ۷۰۰ پرونده برای کسب نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در دست اقدام داریم.

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که درخواست نشان حد مجاز محصولات کشاورزی به طور داوطلبانه از سوی تولید کنندگان صورت می گیرد،اظهار داشت: در حال حاضر محصولات زراعی، باغی، گلخانه ای و قارچ پس از رصد و پایش و دریافت کد شناسه ۹ رقمی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، نشان حد مجاز آلاینده توسط سازمان ملی استاندارد دریافت می کنند.

رفیعی پور خاطر نشان کرد که نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برای سه سال اعتبار دارد و پس از این مدت باید دوباره تمدید شود.

وی گفت: اعطای این نشان به محصولات کشاورزی در واقع به مصرف کننده در مورد کیفیت محصول اطمینان خاطر می دهد.

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی درباره اعطای این نشان به محصولات دامی نیز اذعان داشت: ما برای محصولات دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل که تولیدی بالغ بر ۱۵ میلیون تن در سال را به خود اختصاص می دهند، برنامه دریافت نشان حد مجاز آلاینده ها را داریم.

وی افزود: برای این کار علاوه بر آمادگی ذی نفعان باید بستر سامانه یکپارچه، نرم افزارها و مدیریت بازار فراهم شود.

رفیعی پور در باره گواهی صنعت سبز نیز اظهار داشت: در بخش کشاورزی ۱۱ هزار صنعت مرتبط با این بخش داریم که باید طی یک برنامه راهبردی بتوانند گواهی صنعت سبز را دریافت کنند.

وی گفت: ما صنایع بخش کشاورزی را تشویق به دریافت این گواهی می کنیم.

تماس با ما

مشهد حد فاصل بلوار قرنی 23 و 25 برچ فروردین ورودی اداری دوم طبقه 8

تلفن : 05137237515

تمامی حقوق محفوظ است.

Template Design:Dima Group