اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ, صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏

تقویت شرکت های دانش بنیان، ضریب نفوذ دانش و بهره وری در حوزه شیلات را افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران امروز چهار شنبه در چهارمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان طی سخنانی با بیان این مطلب گفت: پیش درآمد هر تغییری، پژوهش های پایه ای و کاربردی، ترویج دستاوردهای نوین علمی و آموزش پیوسته بهره برداران در راستای دستیابی به اهداف پیش بینی شده است.

نبی الله خون میرزایی افزود: نیاز روزافزون بشر به مواد غذایی در کنار محدودیت های منابع، چالش های محیط زیستی و تغییرات اقلیمی، پایه ریزی روش های نوین بهره ورانه و پایدار تولید را گریزناپذیر کرده است.

وی اظهار داشت: سازمان شیلات ایران در این سال ها توانسته است سیاست گذاری اجرایی خود را با بهره مندی از پژوهش های بنیادین و کاربردی جهانی و ملی و به ویژه دستاوردهای علمی همکاران در مراکز دانشگاهی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، پایه گذاری و ساماندهی کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در عین حال به نقش سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در حوزه شیلات کشور اشاره کرد و گفت: با پشتیبانی همه جانبه سرمایه گذاران و بهره برداران، بستر رشد روزافزون ارزش آفرینی، تولید، اشتغال، صادرات شیلاتی و مصرف سرانه آبزیان در کشور فراهم شده است.

وی تاکید کرد: تداوم توسعه پایدار فعالیت های شیلاتی کشور نیازمند فراهم شدن ملزوماتی است گسترش فعالیت های پژوهشی کاربردی و نوآورانه و تقویت شرکت های دانش بنیان از مهمترین آن ها است.

خون میرزایی، توجه ویژه به آموزش و افزایش توانمندی های مجریان و بهره برداران، توسعه پرورش گونه های جدید آبزیان در سطوح خرد و کلان، بکارگیری روش های نوین صیادی با رویکرد بهره برداری پایدار و مسئولانه و تشکیل زنجیره های تولید و ارزش افزوده با رویکردهای افزایش کمی و بهبود کیفی تولیدات را از دیگر عوامل تداوم توسعه پایدار فعالیت های شیلاتی کشور برشمرد.

وی در همین حال بر افزایش سطح همکاری مشترک میان بخش های تحقیقاتی، اجرایی و بهره برداری کشور تاکید و اظهار کرد: مدل های جدید همکاری با رویکرد استفاده بهینه از ظرفیت های ملی و افزایش ضریب خوداتکایی باید در کشور تدوین شود.

خون میرزایی افزود: در این راستا از همکاری های مشترک بین المللی در حوزه های تحقیقاتی، اجرایی و بازرگانی نیز نباید غافل ماند.

وی ابراز امیدوار کرد که این کنگره با دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود، گام مهمی برای تحقق انتظارات و توسعه پایدارفعالیت های شیلاتی بردارد.

گفتنی است چهارمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان تا ۳۰ آبان سال جاری ادامه خواهد یافت.

تماس با ما

مشهد حد فاصل بلوار قرنی 23 و 25 برچ فروردین ورودی اداری دوم طبقه 8

تلفن : 05137237515

تمامی حقوق محفوظ است.

Template Design:Dima Group