اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ, صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با کاشت گندم در چهار میلیون و ۴۹۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی تا ۸ آذر ماه، ۷۵ درصد برنامه کشت این محصول تا کنون محقق شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل اسفندیاری پور در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن بیان این که کشت گندم در سال زراعی جاری روند خوبی را طی می کند، افزود: کشت گندم آبی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۴ درصد و گندم دیم ۳.۷ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: از کل چهار میلیون و ۴۹۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم، یک میلیون و ۲۷۲ هزار هکتار آن گندم آبی و سه میلیون و ۲۱۱ هزار هکتار گندم دیم بوده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، برنامه کشت گندم در سال زراعی جاری را ۶ میلیون هکتار پیش بینی کرد.

وی با اشاره به شرایط مساعد بارندگی در کشور گفت: با توجه به رحمت الهی و بارش های دو سامانه اخیر به ویژه در استان های دیم خیز غرب، شمال غرب و مرکز کشور که بیش از ۸۵ درصد کشت گندم دیم را در اختیار دارند، ارتفاع بارش تا ۸ آذر ماه در این مناطق ۳۹ میلیمتر بوده که در مقایسه با ۴۱ میلیمتر بارش سال قبل و ۳۵ میلیمتر دوره آمار، نشان می دهد شرایط برای جوانه زنی و تراکم بوته در مزارع گندم فراهم می باشد.

اسفندیاری پور ادامه داد: وضعیت بارندگی تا ۸ آذر برای استان خوزستان که بزرگترین تولیدکننده گندم کیفی درجه یک کشور است، بسیار عالی بوده است.

وی درباره کشت گندم در سایر مناطق کشور اظهار داشت: کشت گندم در اقلیم های سرد و سرد معتدل مناطق غرب و شمال غرب خاتمه یافته و یا در مراحل پایانی قرار دارند و در نواحی ساحل خزر مانند گلستان و استان های اقلیم گرم و خشک جنوب همچون خوزستان و اقلیم های مشابه تا دهه نخست دی ماه ادامه خواهد داشت.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی درباره توزیع بذر گندم نیز گفت: با توجه به افزایش حدود ۲۰ درصدی تولید و توزیع بذر گواهی شده گندم در مقایسه با مصرف بذر گواهی شده سال زراعی قبل و استقبال خوب کشاورزان از کشت گندم در سال جاری، تاکنون علاوه بر برنامه بذر رسمی برای تامین نیاز کشاورزان، مقادیر لازم دانه گندم از انبارها توسط سازمان جهاد کشاورزی استان ها پیش بینی شده که در مرحله فرآوری و توزیع بین گندمکاران است.

تماس با ما

مشهد حد فاصل بلوار قرنی 23 و 25 برچ فروردین ورودی اداری دوم طبقه 8

تلفن : 05137237515

تمامی حقوق محفوظ است.

Template Design:Dima Group